Intercity a murit. Traiasca Intercity pe DN

0
1203
Intercity

Ne anunţă Evenimentul zilei din 17 februarie 2015 că trenurile Intercity nu mai circulă. Glasul  roţilor  tipografiei  anunţă astfel moartea glasului roţilor de tren de viteză medie.

O directiva a Uniunii Europene şi a ministerului european de resort reglementează : “un tren ca să poată avea denumirea și caracteristicile de funcționare al unui tren Intercity, să aibă o viteză medie de 60 de km pe oră”.

Care viteza în România se poate atinge numai dacă mergi cu maşina într-un poligon de testare, fără semafoare, fără dacioți de 70 de ani care să ţină în loc o coloană de zeci de maşini. Imi e dor de oameni cu educatie. Si pe sosea si in tren…

Intercity nu mai circulă de anul trecut…

Garniturile Intercity au fost scoase din circulaţie încă din decembrie 2014, dar ca nişte vajnici ignoranţi şi conducători auto, am aflat doar Intercity 2acum. Plin de sinceritate, nu m-ar deranja ca aceste trenuri să se numească şi Inter – Mama lui Ştefan cel Mare – dacă ar ajunge în timp util la o destinaţie stabilita de comun acord prin contractul numit “bilet de calatorie”

Încă visez cu ochii deschişi la a parcurge ruta Bucureşti – Craiova – Drobeta Turnu Severin în maxim 2 ore, cu un tren a cărui viteză medie să fie de 150 de k pe oră. Oamenii civilizaţi, cei care nu fură şine de cale ferată, au ajuns la aceste performanţe. Japonezii, oameni de onoare, au şi un obicei în a-şi fixa ceasurile după trenurile ce le trec cu mare viteză prin bătătură.

INTERCITY – De ce nu mai există infrastructură feroviară?

Pentru că alde Umbrărescu şi alţi regi ai asfaltului au ales să se implice în şosele şi nu în căi ferate. Privită pe verticală, industria de drumuri şi poduri este mult mai profitabilă. Asfalt, maşini, benzinării, spaţii de servicii, cauciucuri de vară, cauciucuri de iarnă, lanţuri antiderapante, sare, deszăpeziri etc.

Pe calea ferată ce Doamne – Iartă-mă să faci?
Te-ai urcat în tren, ai aţipit şi în ora următoare eşti la Constanţa.
Cred că dacă s-ar fi strofocat puţin, ar fi găsit conducătorii ministerului de Intercity  şi  soluţii  la  confortul cocalarului posesor de maşină:

  • – Manele la difuzoarele vagoanelor
  • – Cruci şi icoane în geam…

La câte geamuri are un Intercity, garantat se triplau veniturile bisericilor.
Pentru confortul credincioşilor… hmmm… Cam cât să îi fi costat pe cei de la CFR ca lângă vagonul restaurant să facă şi o biserica mică? Nu foarte mare… cât un compartiment de clasa a doua.
Că practic, cam asta e concluzia lipsei  investiţiilor  în  infrastructură.  Miniştri  şi  secretari  de  stat  cu  câteva  clase… ca personalul de Țăndărei via Appia…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here