Tofu – cum se face

0
1558
tofu
tofu

Tofu este o pastă asemănătoare brânzei, din punct de vedere al consistenţei, care se prepară din lapte de soia coagulat. Este foarte apreciat datorită conţinutului său bogat în proteine, dar sărac în colesterol şi în calorii (circa 70-80 de calorii la 100 g).

De asemenea, este o sursă importantă de calciu şi de magneziu. Se găseşte în magazine sub diferite forme, de la variante foarte moi până la cele tari, şi poate fi utilizat cu succes ca înlocuitor de lactate, dar şi de carne (în forma sa solidă), la preparat sosuri ori deserturi. Aşadar, fiind un aliment de post, n-ar fi rău să profitaţi de toate beneficiile pe care le aduce şi de toate formele în care poate fi gătit.

Tofu este denumirea japoneză a acestui tip de brânză vegetală obţinut din laptele bătut de soia, în timp ce în China este cunoscută sub denumirea de doufu. Procesul de fabricaţie prin care laptele de soia devine tofu este identic cu cel prin care laptele de vacă, oaie sau capra devine brânza.

Alţi nutrienţi esenţiali prezenţi în tofu sunt proteinele, acizii graşi Omega 3, seleniul, cuprul, fosforul, calciul şi magneziul.
Beneficiile cardiovasculare aduse de soia sunt printre cele mai mari avantaje. Concret, consumul de tofu scade colesterolul, scade nivelul trigliceridelor şi poate chiar îmbunătăţi colesterolul bun.
Femeile au nevoie de consum ridicat de soia şi, implicit, de tofu, în perioada menopauzei, fiindcă acest aliment conţine fitoestrogeni, care asigura echilibrul nivelului de estrogen din organism. Adiţional, majoritatea tipurilor de brânză tofu sunt îmbogăţite şi cu calciu, ceea ce duce la întărirea sistemului osos al femeilor aflate în această perioadă a vieţii.
Fierul şi cuprul din tofu ajuta la producerea hemoglobinei, care transportă oxigenul prin sânge. Acizii graşi Omega 3 nu se găsesc în cantităţi sporite doar în uleiul de peşte, ci şi în tofu. Aceştia au grijă ca sângele să nu se îngroaşe şi să transforme colesterolul rău în colesterol bun.

Seleniul reprezintă iar un nutrient important din tofu, acest element menţinând în stare bună sistemul antioxidant al organismului şi reparând ADN-ul. Practic, o dietă bogată în seleniu ajuta decisiv la prevenirea cancerului şi în lupta contra radicalilor liberi.
În fine, studii efectuate în Asia şi în Statele Unite în rândul aceleiaşi categorii de oameni în vârstă, între 65 şi 85 de ani, au relevat că incidenta bolii Alzheimer este mai mică în Asia, în rândul persoanelor care au consumat regulat tofu.
Soia, un tip de aliment folosit iniţial în Asia, se găseşte în numeroase alimente dintre care laptele de soia, pasta de soia şi tofu. Acest aliment este preferat în special de vegetarieni deoarece acţionează ca substitut al cărnii. Soia este adăugată uneori şi în alimente precum pâinea, cerealele şi produsele pe bază de carne.

De asemenea, soia a câştigat teren şi ca substitut al cărnii, în produse precum hamburgerii de soia, chifteluţe, şniţel, pate sau salam de soia. Alimentele care conţin soia sunt o sursă importantă de proteine pentru vegetarieni, deoarece soia ne procură toţi amino acizii de care avem nevoie pentru a rămâne sănătoşi, potrivit specialiştilor de la Institutul Naţional de Sănătate din Bethesda.
Tot mai mulţi oameni au început să adauge produsele pe bază de soia în dieta lor, ca urmare a beneficiilor pe care acest produs la aduce asupra sănătăţii. Soia reduce colesterolul şi scade riscul apariţiei unei boli cardiace. Este important să ţinem minte, însă, faptul că aceste beneficii se datorează proteinelor din soia şi nu a produselor în sine. Acest lucru înseamnă că numai produsele pe ambalajul cărora este specificat faptul că sunt realizate 100 la sută din soia, sau că au în compoziţie proteine de soia, oferă beneficii asupra sănătăţii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here