Torturii copii – torturi pentru copii

0
1809
Torturii-copii--torturi-pentru-copii

Va rog să nu râdeți sau să luați în derâdere acest titlu. Torturii copii – torturi pentru copii. Este bulversant? Este. Absolut, pentru că nu știi exact pe ce să pui accentul. Diferă accentul pus pe cuvântul cu înțelesul de prăjitură, și diferă accentul pe torturi cu sensul de cazne, chinuri, etc. Acest articol însă se referă la prima variantă, varianta dulce a cuvântului torturi.

Dar de ce torturii copii? O să explic termenul tehnic mai jos, după ce vorbesc puțin despre campania de promovare susținută pe facebook de cofetăriile Minimal.

Aveți răbdare câteva rânduri până ajungeți la explicația: de ce am folosit acest titlu “torturii copii” și vă rog să vă obișnuiți cu folosirea lui în subheaduri, dar să îl înțelegeți ca și torturi copii.

Torturii copii – torturi pentru copii, campanie facebook cofetăriile Minimal

Am descoperit campania această pe facebook în luna mai, spre sfârșitul lunii mai (mai exact), promovând (probabil) categoria de produse care se adresează copiilor, imaginea ad-ului fiind sugestivă pe acest target. Mă rog… tot părinților le este adresată macheta, dar desigur, nu poți folosi un tort cu spiderman la o nuntă, sau la o petrecere a bunicilor care sărbătoresc  20-30 de ani de căsnicie. Lăsându-ne imaginația să zburde, putem spune că s-ar putea folosi în cazul în care el (sau ea) este într-o stare de Spiderman, cu zile fripte făcute de partener așa că după 30 de ani de căsnicie s-a urcat literalmente pe pereți. Spiderman. Dar nu, în cazul acesta chiar este un produs din categoria torturii copii (din nou va rog a se înțelege torturi copii)

Torturii copii – torturi pentru copii, campanie facebook cofetăriile Minimal

Torturii copii (torturi copii) – cofetăriile minimal after click

După click-ul pe ad suntem trimiși către oferta generală a cofetăriei, pagină care fără nici un fel de introducere (mi se pare un semn de îngâmfare chestia asta) îți bagă pe gât un consum excesiv de zahăr. Și aici vorbesc din propria experiență, deoarece la evenimentele din familie (cofetăria din zona unde locuiesc este și aproape), produsele Minimal nu lipsesc. Și evident se face exces de dulce deoarece produsele sunt chiar bune. Chiar și la aniversările copiilor folosesc torturii copii (torturi pentru copii, mă repet, explicația o găsiți mai jos) deoarece sunt bune și nu am auzit în cercurile de mămici nici o plângere la adresa lor… a torturilor.

Torturii copii (torturi copii) – cofetăriile minimal after click

Pentru utilizatorul de produse de la Minimal apariția chiar pe homepage a ofertei și a magazinului online nu e chiar o chestie care să fie deranjantă, dar cei care caută aceste produse prin recomandări, simt nevoia de o minimă prezentare, chiar dacă firma producătoare de torturii copii (vezi mai jos explicația torturii) a împlinit în 2016 25 de ani, eveniment ilustrat și pe pagină de facebook. Prezentarea și un mini istoric al firmei este prezent, dar nu la vedere ci în footer-ul site-ului. Iar aici ne referim doar la varianta desktop, verificarea mobile friendly o vom face mai târziu

Torturii copii (torturi copii) – cofetăriile minimal after click aniversar

Torturii copii (torturi copii) – cofetăriile minimal after click aniversar facebook

În concluzie, ad banal, minimal, chiar în contradicție cu calitatea produselor din cofetărie. În calitate de mama și de consumatoare de dulce la evenimentele de familie, chiar recomand aceste produse deoarece sunt bune și sigure, asta în condițiile în care controalele pe food s-au înmulțit în 2016, iar pe lista rușinii această firma nu figurează.

Torturii copii (torturi copii) – cofetăriile minimal technical sheets and other

Torturii copii (torturi copii) – cofetăriile minimal technical sheets rotldRomanian top level domain ne indică un domeniu înregistrat de o persoană juridică, deoarece ne furnizează un proprietar “MINIMAL AP SRL” cu sediul în stradă Străduinței nr 1 sector 4. Curioasă fiind (având în vedere vechimea firmei cât și consistentă brandului) am făcut și o căutare pe cifra de afaceri. Se vând torturile că pâinea caldă. Sigur nu doar pe torturii copii (torturi copii) dar cifra de afaceri oscilează între aproximativ 6 milioane de lei în 2006 cu un profit de 335 de mii de lei, 6 milioane de lei în 2014 cu o pierdere de 109 mii lei. OUCH. Se observă căderea din bulă imobiliară a anilor 2009 – 2013, o cifra de afaceri minimă în 2011 de doar 2 milioane 500 mii lei și un profit de 14.341. Ce se întîmplă însă între 2012 și 2014? Cifra de afaceri în creștere, de la 2 milioane 500 mii lei în 2011 la 6 milioane în 2014 dar cu pierdere. Deschidere de noi sedii? Măriri de salarii ale conducerii? Ale personalului?

torturii-copii-listafirme-cifra-afaceri

Datele financiare au fost culese de pe site-ul listafirme.ro, cei care la rândul lor le culeg din registrul comerțului.Too damn complicated, mai ales că nu scopul financiar îl prezentăm aici.

checkpagerank dot net ne arată un domeniu de internet valid, cofetariaminimal.ro, cu 5300 de backlinkuri din 44 de domenii, ceea ce ne arată că accentul nu se pune foarte tare pe partea de online și că vânzările și cifrele de afaceri sunt susținute de vânzările din magazinele fizice, de la stradă, iar online-ul este „pe acolo”.

Torturii copii (torturi copii) – cofetăriile minimal technical sheets checkpagerank

Similarweb ne arată un site cu o prezența globală de locul 1.700.000 (un milion șapte sute de mii), și o prezența locală românească pe locul 26000, dar pe o analiză a categoriei site-urilor de vânzări online, shopping – jewerly. Pe partea de trafic similarweb ne furnizează o medie de vizite de 6800 de unici pe ultimele 6 luni, cu un vârf de 8000 – 8500 în februarie (valentines day, alte sărbători). Deși sunt puțin nedumerită, deoarece pe un alt grafic de la trafic.ro se vedeau cifre chiar și de 60000 de unici lunar. Referințe tehnice care nu mai există. Sau poate că mă înșeală memoria. Un trafic provenit în cea mai mare măsură din România (ideal ar fi fost că acesta să fie filtrat și pe București, dar similar web este un site internațional, targetat la nivel de țări). 88.26% din traficul din ultimele 6 luni vine din România.

Torturii copii (torturi copii) – cofetăriile minimal technical sheets pozitii

Torturii copii (torturi copii) – cofetăriile minimal technical sheets tari

Torturii copii (torturi copii) – cofetăriile minimal technical sheets trafic

Torturii copii (torturi copii) – cofetăriile minimal technical sheets trafic sources

Din graficele de mai sus se vede și filtrarea utilizatorilor. 15.33% dintr-o media de 6800 sunt clienți direcți, traduși în clienți fideli. Asta înseamnă că aproximativ 1080 de utilizatori cumpără în mod direct de la cofetăriile minimal. Bun și bine de tot. Pe partea de social cei 17 mii de fani ai paginii trimit un trafic de 21.43%, 1480 de utilizatori, ceea ce mi se pare puțin, deoarece activitate socială există pe pagină, cu concursuri, interacțiune cu utilizatorul și așa mai departe. Principalul furnizor de trafic, google redirecționează 59% dintre utilizatori pe căutări, deoarece prezența adwords nu am sesizat pe capitolul torturii copii (torturi copii).

(UPDATE): Există și prezența adwords, deși până pe la sfârșitul lunii mai (25 mai mai exact) în căutările google nu existau returnări de rezultate plătite. Probabil dată de 1 iunie este cauza intrării și în acest segment de publicitate. Căutarea torturi returnează un rezultat plătit de prima pagină.

Torturii copii (torturi copii) – cofetăriile minimal adwords

Torturii copii (torturi copii) căutări organice:

Torturi copii returnează organic un loc doi pentru cofetăria minimal. Pe locul 1 regăsim cofetăria Armand. Reducând căutarea doar la torturi, cofetăria minimal dispare de pe prima pagină de căutări google. Dispare chiar și din top 50, ceea ce nu face deloc bine cifrei de afaceri. Pe această căutare (simplă, de om care nu are legătură cu online-ul, care nu își filtrează căutările pentru cea mai bună soluție, el fiind în căutare de un tort) rămâne însă pe prima pagină cofetăria Armand, indexată cu o pagină de torturi personalizate.

Locul doi pentru această căutare este ocupat de un blog de rețete pentru torturi, prăjituri, dulciuri, dulciuri fel de fel este titlul site-ului.

La prima vedere s-ar putea interpreta WOW. Un cuvânt cheie foarte important. Foarte important și foarte NECĂUTAT – nefolosit în căutări. O căutare simplă pe google pe cuvântul cheie torturi, returnează un clasament, dar IRELEVANT. Aveți idee câte căutări s-au făcut pe aceat cuvânt? Planificatorul cuvintelor cheie adwords, returnează 10 (zece) căutări lunare. Asta înseamnă că torturile sunt integrate în „long tail keywords”, iar cuvântul cheie este doar un amărât de prefix pentru căutări că: torturi majorat modele, torturi pt copii aniversare, torturi ușoare și gustoase, torturi festive cu poze, torturi de ciocolată rețeta, torturi festive deosebite, torturi personalizate cofetării bucurești, torturi românești cu poze, torturile jocuri, tortul kayaçlar. Și asta doar în Google autocomplete.

În Google related search găsim cuvântul cheie în componentă keyword-urilor long tail: tort de ciocolată, tort cu fructe, rețeta tort, torturi copii, torturi aniversare, crema de ciocolată pentru tort, rețete torturi, torturi pentru copii, tort cu crema de ciocolată, torturi personalizate, torturi de ciocolată, torturi poze, modele torturi, torturi imagini, imagini tort zi de naștere, poze torturii aniversare, imagini tort copii, torturii pentru copii, tort pentru copii de 1 an, torturi 1 an, torturi cu poză, torturi aniversare poze, torturi aniversare copii, rețeta tort ciocolată simplu

Și cu asta cam încheiem analiză pe campania facebook a cofetăriilor Minimal, campanie începută în preajma zilei copilului, pe cuvîntul cheie torturii copii (torturi copii)

Torturii copii (torturi copii) explicația necesară.

Când am început să scriu acest articol am făcut o analiză a cuvintelor cheie care mi-ar putea redirecționa un trafic cât mai bun pe căutări organice. Având în minte și această campanie de ziua copilului a cofetăriilor minimal, m-am gândit că un punct de pornire ar fi să scriu articolul – analiză pe cuvântul cheie „torturi copii”

Torturi copii returnează un număr de căutări lunare de 1600, cu un potențial de vizite de 536. Numai că acesta este vârful icebergului. Cele 1600 de căutări lunare folosesc și ele „torturi copii” doar că și prefix. Toate cele 1600 de căutări vin din long tail keywords: torturi copii bucurești, torturi copii cluj napoca, torturi copii de 9 ani, torturi copii fără zahăr, torturi copii ingrediente naturale, torturi copii modele, torturi copii modele bucurești, torturi copii modele cluj, torturi copii modele rețete, torturi copii modele timișoara. Adică pentru o clasare bună și un trafic aproximativ preconizat de google, articolul trebuia să conțină aceste cuvinte cheie.

Am abandonat ideea, însă mi-a atras atenția related search-ul. Dacă mai sus va arătăm că pe căutarea torturi adwords returnează un număr de căutări în valoare de 10 (zece) pentru cuvântul introdus greșit „torturii” returnează 2400. DOUĂ MII PATRU SUTE de căutări lunare. Și nu doar în această căutare. Pe long tail keywords, avem: torturii aniversare – 170 de căutări, torturii copii – 480 de căutări, torturii de casă – 140 de căutări, torturii de nuntă – 140 de căutări, torturii majorat – 140 de căutări, torturii nuntă – 110 căutări, torturii pentru copii – 90 de căutări, torturii rețete – 260 de căutări, torturii simple – 170 de căutări.

Și am pornit la drum cu torturii copii. Acesta se vrea și un test de cât de maleabili sunt roboții google în filtrările de content vis-a-vis de experiență utilizatorului. Sunt curios cam în câtă vreme această căutare „torturii copii” va fi returnată pe prima pagină. Și mă refer aici doar în căutările organice. Fiind un articol care nu are legătură cu experiență utilizatorului mă aștept la timp scurt petrecut pe această pagină, bounce rate mare (de peste 80 – 90%) deoarece articolul în sine vine că o șmecherie. Redirecționarea celor care greșesc această căutare către articolul meu.

De ce cifrele de mai sus? Pentru că ei vor caută „torturii copii” sau „torturii pentru copii”, iar în această pagină nu vor găsi așa ceva. Voi face update-uri zilnice pe trafic, căutări pe acest cuvânt cheie din momentul în care pagină a fost indexată în google, yahoo și bing (mă rog, totuna yahoo + Bing egal love) Că și parametri tehnici postarea în sine are toate șansele de a intră în top 10 în 7-14 zile de la indexare deoarece conține (în afară de experiență utilizatorului) toate regulile de SEO cerute de google. Cuvânt cheie în titlu, în descriere, în pagină, h1-h6, etc.

Prognosticul este că după ce va fi prezența în top 10 va scădea către 20, stabilizându-se undeva pe la locurile 40 – 50 (paginile 4 – 5 google ro și nu com), mergând doar pe timp petrecut pe pagină, bounce rate mare și prezența socială slabă.

Articolul precedentPreoți cu har la capul lui Condrea
Blogăresc de la 14 ani fără însă (pe atunci) a-mi fi făcut un scop din scris. Dar după 10 ani de scris, de şcoală făcută pe zeci de kilograme de hârtie şi ecrane, nici nu mi-am dat seama unde am ajuns. Cu studii inutile de filosofie, litere şi jurnalism, cu o societate imorală gata să te înghită şi mai apoi să te scuipe mestecat doar pe jumătate, fără să îţi simtă savoarea personală, pun umărul la social media

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here